GLM

GLM 0.9.4 Manual http://glm.g-truc.net/glm-0.9.4.pdf

OpenGL Mathematics (GLM) is a C++ mathematics library for 3D software based on the OpenGL Shading Language (GLSL) specification. GLM is a header only library; there is nothing to build to use it which increases its cross  platform  capabilities.  To  use  GLM,  a  programmer  only  has  to  include #include <glm/glm.hpp>

1. glm는 아래 파일을 다운 받아 unzip해 주어야 합니다.
1429707804.zip2. Microsoft SDKs가 있는 디렉토리의 Include 폴더에 *.h를 넣는다.


C:\Program Files\Microsoft SDKs\Windows\v7.0A\Include 폴더에 glm 폴더 전체를 복사해 넣습니다.
사용자 삽입 이미지
3. 다음 샘플코드를 사용해본다.
http://glm.g-truc.net/code.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *