“Mobile VR ExerGame ” Storyboarding (due by 11/2)
모든 스토리보드 그림 장수는 20~30장 내외로 준비 바람.
“Mobile VR ExerGame ” Storyboarding (due by 11/2)
모든 스토리보드 그림 장수는 20~30장 내외로 준비 바람.
lecture5
Unity Gems: Advanced Tutorial on Finite State Machines
http://forum.unity3d.com/threads/unity-gems-advanced-tutorial-on-finite-state-machines.156878/
public
enum
EnemyStates
{
sleeping = 0,
following = 1,
attacking = 2,
beingHit = 3,
dying = 4
}
EnemyStates currentState = EnemyStates.sleeping;
http://unityindepth.tistory.com/27
Pounce 게임의 마우스 캐릭터FSM
http://matttuttle.com/2011/02/finite-state-machines-for-game-developers/
일반적인 게임 FSM(유한상태기계)
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일반적인 RPG 게임의 몬스터 캐릭터 FSM
http://www.gurugail.com/pmwiki.php?n=Main.FSM
Randy Pausch Last Lecture: Achieving Your Childhood Dreams
https://www.youtube.com/watch?v=ji5_MqicxSo
2013년 10월 27일 수업시간에 개별 발표한다.
김치호 – SV Adamovich, AS Merians, R Boian, JA Lewis, A Virtual Reality–Based Exercise System for Hand Rehabilitation Post-Stroke, PRESENCE’05
서보일 –Frank X. Chen, Abby C. King, Eric B. Hekler,“healthifying” exergames: improving health outcomes through intentional priming, CHI’14
정동섭 – Febretti, A. ; Nishimoto, A. ; Mateevitsi, V. ; Renambot, L. ;Johnson, A. ; Leigh, J., Omegalib: A multi-view application framework for hybrid reality display environments, VR’14
문백산 – Jia Wang ; Lindeman, R.W., Object impersonation: Towards effective interaction in tablet- and HMD-based hybrid virtual environments. VR’15
조용준 – Cay Anderson-Hanley Amanda L Snyder1 Joseph P Nimon1 Paul J Arciero, Social facilitation in virtual reality-enhanced exercise: competitiveness moderates exercise effort of older adults
강수지 – Rodrigue, M. ; Waranis, A. ; Wood, T. ; Hollerer, T., Mixed reality simulation with physical mobile display devices
Group term project assignment –
“Mobile VR Game” 브레인스토밍 (장수 제한 없음)
2015년 10월 13일 수업시간에 브레인스토밍 발표를 한다.
각 그룹별로 “모바일 가상현실 시스템 (Oculus Rift 등)을 사용한 운동게임, 인터랙션방식, 다중 사용자의 경우 협력적 모드, 지하철역/버스정차역/박물관/전시장 등에서 가볍게 즐길 수 있는 게임 )”에 대한 브레인스토밍 아이디어 발표 시 다음과 같은 정보를 포함하여 설명하도록 한다:
-그룹명
-그룹 멤버와 맡은 역할 소개
-게임플레이 아이디어
-모든 스토리보드 그림들
The Positive Side of Video Games: Part III (August 28, 2012 By Dr. Pamela Rutledge) http://mprcenter.org/blog/2012/08/the-positive-side-of-video-games-part-iii/
Flow in the context of video gameplay:
The balance of skill and challenge keeps the player’s brain aroused, attention engaged and motivation high. The acquisition of skills to meet each challenge also provides a series of mastery experiences.
게임 디자인의 심리학 (Psychology of Game Design – Everything you know is wrong)
GamePlay is a Psychological Experience