OOP

Class (클래스) – defines the grouping of data and code, the “type” of an object (데이터와 코드의 그룹화, 개체의 “유형”을 정의)
Instance (인스턴스/객체) – a specific allocation of a class (클래스 객체의 특정 할당)
Message (메시지) – sent to objects to make them act (그들 행동을 하기위해 개체에 전송)
Method (메소드) – a “function” that an object knows how to perform (객체가 수행하는 방법을 알고있는 “함수”)
Instance Variables (인스턴스 변수) – a specific piece of data belonging to an object (객체에 속하는 데이터의 특정 부분)
Property (속성) – away to access instance variables and other attributes of an object (인스턴스 변수나 객체의 다른 속성에 접근하기위한 방법)
Encapsulation (캡슐화) – keep implementation private and seperate from interface (private하게 구현하고 인터페이스와는 별개로 유지)
Polymorphism (다형성) – different objects, same interface (다른 객체, 같은 인터페이스)
Inheritance (상속) – hierarchical organization. share code, customize or extend behaviors (계층적 조직, 코드의 공유, 사용자 정의 및 행동을 확장)

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